C # ile Metin Dosyası Oluşturma
C # dilinde bir metin dosyası oluşturmak için aşağıdaki 4 yöntem kullanılabilir. Bu makalede ve kod örneğinde, metin dosyalarını oluşturmak için bu yöntemlerin nasıl kullanılacağını öğreneceğiz.
- File.Create
- File.CreateText
- FileInfo.Create
- FileInfo.CreateText
File.Create Methodu (Dosya Oluşturma)
File.Create() yöntemi, ilk ve gerekli parametresi olarak tam yol içeren bir dosya adı alır ve belirtilen konumda bir dosya oluşturur. Aynı dosya aynı konumda zaten varsa, bu yöntem dosyanın üzerine yazar.
Aşağıdaki kod snippet’i, C:\Temp klasöründe TasarimKodlama.txt dosyası oluşturur. Dosya zaten varsa, kod varolan dosyayı siler ve üzerine yazar
Create yöntemi, belirtilen dosyayı okumaktan ve yazmaktan sorumlu bir FileStream nesnesi oluşturur ve döndürür.
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 | using System; using System.IO; using System.Text; class Program { static void Main(string[] args) { string dosyaAdi = @"C:\Temp\TasarimKodlama.txt"; try { // Dosya Varsa Sil if (File.Exists(dosyaAdi)) { File.Delete(dosyaAdi); } // Yeni Dosya Oluştur using (FileStream fs = File.Create(dosyaAdi)) { // Bir kaç yeni satır ekle Byte[] title = new UTF8Encoding(true).GetBytes("Yeni Metin Dosyası\n"); fs.Write(title, 0, title.Length); byte[] author = new UTF8Encoding(true).GetBytes("Tasarım Kodlama"); fs.Write(author, 0, author.Length); } // StreamReader aç ve oku using (StreamReader sr = File.OpenText(dosyaAdi)) { string s = ""; while ((s = sr.ReadLine()) != null) { Console.WriteLine(s); } } } catch (Exception Ex) { Console.WriteLine(Ex.ToString()); } Console.ReadLine(); } } |
File.CreateText Metodu
File.CreateText yöntemi, UTF-8 kodlu metin yazmak için bir dosya oluşturur ve açar. Dosya zaten varsa, bu yöntem dosyayı açar.
Aşağıdaki kod snippet’i, bir StreamWriter nesnesi döndüren CreateText yöntemini kullanarak bir dosya oluşturur. SteamLine’ın WriteLine yöntemi, nesneye satır metni eklemek ve dosyaya yazmak için kullanılabilir.
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 | using System; using System.IO; using System.Text; class Program { static void Main(string[] args) { string dosyaAdi = @"C:\Temp\TasarimKodlama.txt"; try { // Dosya Varsa Sil if (File.Exists(dosyaAdi)) { File.Delete(dosyaAdi); } // Yeni Dosya Oluşturma using (StreamWriter sw = File.CreateText(dosyaAdi)) { sw.WriteLine("Yeni Dosya Oluşturma: {0}", DateTime.Now.ToString()); sw.WriteLine("Yazar: Tasarım Kodlama"); sw.WriteLine("Yeni Satır Ekle "); sw.WriteLine("Bir Satır Daha Ekle "); sw.WriteLine("Hepsi Tamam! "); } // Dosyayı Satır Satır Yazdırma using (StreamReader sr = File.OpenText(dosyaAdi)) { string s = ""; while ((s = sr.ReadLine()) != null) { Console.WriteLine(s); } } } catch (Exception Ex) { Console.WriteLine(Ex.ToString()); } Console.ReadLine(); } } |
FileInfo.Create Metodu
FileInfo.Create yöntemi bir dosya oluşturur.
Aşağıdaki kod snippet’i, bir FileSteam nesnesi döndüren Create yöntemini kullanarak bir dosya oluşturur. FileStream öğesinin Write yöntemi, dosyaya metin yazmak için kullanılabilir.
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 | using System; using System.IO; using System.Text; class Program { static void Main(string[] args) { string dosyaAdi = @"C:\Temp\TasarimKodlama.txt"; FileInfo fi = new FileInfo(dosyaAdi); try { // Dosya varsa kaldır if (fi.Exists) { fi.Delete(); } // Yeni Dosya oluştur using (FileStream fs = fi.Create()) { Byte[] txt = new UTF8Encoding(true).GetBytes("Yeni Dosya."); fs.Write(txt, 0, txt.Length); Byte[] author = new UTF8Encoding(true).GetBytes("Yazar Tasarım Kodlama"); fs.Write(author, 0, author.Length); } // Dosyayı yazdır using (StreamReader sr = File.OpenText(dosyaAdi)) { string s = ""; while ((s = sr.ReadLine()) != null) { Console.WriteLine(s); } } } catch (Exception Ex) { Console.WriteLine(Ex.ToString()); } Console.ReadLine(); } } |
FileInfo.CreateText
FileInfo.CreateText yöntemi, UTF-8 kodlu metin yazmak için bir dosya oluşturur ve açar. Dosya zaten varsa, bu yöntem dosyayı açar.
Aşağıdaki kod snippet’i, bir StreamWriter nesnesi döndüren CreateText yöntemini kullanarak bir dosya oluşturur. SteamLine’ın WriteLine yöntemi, nesneye satır metni eklemek ve dosyaya yazmak için kullanılabilir.
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 | using System; using System.IO; using System.Text; class Program { static void Main(string[] args) { string dosyaAdi = @"C:\Temp\TasarimKodlama.txt"; FileInfo fi = new FileInfo(dosyaAdi); try { // Dosya varsa kaldır if (fi.Exists) { fi.Delete(); } // Yeni Dosya oluştur using (StreamWriter sw = fi.CreateText()) { sw.WriteLine("Yeni Dosya Oluşturma: {0}", DateTime.Now.ToString()); sw.WriteLine("Yazar: Tasarım Kodlama"); sw.WriteLine("Yeni Satır Ekle "); sw.WriteLine("Bir Satır Daha Ekle "); sw.WriteLine("Hepsi Tamam! "); } // Write file contents on console. using (StreamReader sr = File.OpenText(dosyaAdi)) { string s = ""; while ((s = sr.ReadLine()) != null) { Console.WriteLine(s); } } } catch (Exception Ex) { Console.WriteLine(Ex.ToString()); } Console.ReadLine(); } } |
Yorum Yap