Basit hesap makinesi için Java swing programı oluşturacağız.
Bu programda, Java’da swing kullanarak basit bir hesap makinesinin nasıl oluşturulacağını öğreneceksiniz.
Örnek: Java’da swing kullanarak basit bir hesap makinesi nasıl oluşturulur?
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 | import java.awt.event.ActionEvent; import java.awt.event.ActionListener; import javax.swing.JButton; import javax.swing.JFrame; import javax.swing.JLabel; import javax.swing.JTextField; class JavaOrnekleri extends JFrame implements ActionListener { JButton jb1, jb2, jb3, jb4; JTextField jt1, jt2; JLabel lbl; JavaOrnekleri() { jt1 = new JTextField(); jt1.setBounds(90, 50, 150, 30); add(jt1); jt2 = new JTextField(); jt2.setBounds(90, 80, 150, 30); add(jt2); lbl = new JLabel("Sonuç :"); lbl.setBounds(90, 140, 150, 30); add(lbl); jb1 = new JButton("+"); jb1.setBounds(50, 200, 100, 30); add(jb1); jb2 = new JButton("-"); jb2.setBounds(150, 200, 100, 30); add(jb2); jb3 = new JButton("*"); jb3.setBounds(250, 200, 100, 30); add(jb3); jb4 = new JButton("/"); jb4.setBounds(350, 200, 100, 30); add(jb4); jb1.addActionListener(this); jb2.addActionListener(this); jb3.addActionListener(this); jb4.addActionListener(this); setLayout(null); setSize(500, 500); setVisible(true); } public void actionPerformed(ActionEvent e) { int a = Integer.parseInt(jt1.getText()); int b = Integer.parseInt(jt2.getText()); int c = 0; if (e.getSource().equals(jb1)) { c = a + b; lbl.setText(String.valueOf(c)); } else if (e.getSource().equals(jb2)) { c = a - b; lbl.setText(String.valueOf(c)); } else if (e.getSource().equals(jb3)) { c = a * b; lbl.setText(String.valueOf(c)); } else if (e.getSource().equals(jb4)) { c = a / b; lbl.setText(String.valueOf(c)); } } public static void main(String args[]) { JavaOrnekleri t = new JavaOrnekleri(); } } |
Çıktı:
Yorum Yap